taking 45 minutes to kiss goodnight



Lovade visst ett inlägg om hur jag klipper mina tshirts. Och ja, det är så lätt som de kan bli!
När du klipper av ärmar och mudd så klipp "innanför" så att du klipper bort sömmarna. Gör först ett litet jack där du ska börja och klipp längs sömmen, fortsätt en bit under armen för att få öppningen vid armarna stora. Klipp endast ett tyglager åt gången för snyggast resultat. När du ska klippa av ena ärmen på undersidan så klipp för bövelen inte en sväng (blir as fult). Som ni ser på bilden så har jag klippt bort väldigt lite av textilen på undersidan av ärmarna.
När det är dags för halsmudden så brukar jag börja klippa öppningen så långt som mitt lillfinger räcker från axelns slut. Börjar direkt klippa in mot mudden så saxen hamnar kant i kant med mudden. (gäller fortfarande att bara klippa ett tyglager åt gången). På baksidan brukar jag försöka göra så liten u-ringning som möjligt då tröjans öppning tenderar till att bli förbannat stor.
När du klippt klart allt så kan du dra lite löst i alla öppningar så kanterna rullar ihop sig lite grann, då ser det inte lika "hemmaklippt" ut.

Alla mina bandtröjor är köpta på Punkshop inne i stan (stockholm). Finns även mycket bandtröjor här (med större utbud) för folk som bor längre ifrån!
Enjoooy!

Kommentarer
Postat av: Vanadesse.

Lovely babe! Bra tips där, men snor sig eller pajar inte tröjan när man inte syr nya sömmar?

2011-03-02 @ 16:32:41
URL: http://vanadesse.blogg.se/
Postat av: Tilda - Smilinggirls!

Snyggt det blev! :)

2011-03-09 @ 18:49:25
URL: http://smilinggirls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0