Det finns ingen kamera som kan fånga den här stunden

Första bandet ut, ett jag aldrig tidigare lyssnat på, Yersinia. Nu när jag sitter och lyssnar på dom i efterhand så är det verkligen inte ett favoritband, måste vara för att dom sjunger på svenska, vilket jag har jävligt svårt för. Ändå så älskade jag att stå i publiken och tjoa när vi var där. Konstigt? så fan heller. Vi hade precis landat i götet, vi alla var överpeppade och så jävla lyckliga över att äntligen få vara på metaltown. Med alkohol i kroppen och ett sånt jävla lyckorus inom oss så resulterade den här spelningen till en av dom roligaste. Vi tjoade, gosade i leran, sprang fram och tillbaka in i moshen som om vi vore odödliga. Rebecca min vilda drog en knytnäve i Sebbes huvud så han fick en fläskläpp, och på köpet fick hon en skadad hand. Men hallå, vad vore metaltown utan sebbes fläskläpp och rebeccas skadade hand?
Om du råkar hamna på en festival där yersinia spelar och är peppad så in i norden så gör som vi gjorde. Förbannat bra spelning, mest tack vare oss själva.

1: Rebecca smutsig som ett svin efter spelningen// 2: Thomas min bästa// 3: Yersinia




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0